Reuters'a konuşan Bolat, ilk çeyrekte tarihindeki en yüksek faaliyet kârına ulaşan şirketin Mayıs itibarıyla da pek çok parametrede 2019'un üzerinde performans kaydettiğini söyledi. THY'nin yolcu sayısı Mayıs'ta 2019 aynı aya göre yüzde8, doluluk oranı da 2.5 puan artış kaydetti.
Bolat, şirketin yıl sonu beklentilerine ilişkin net bir bilgi vermedi ancak 2022 için kâr beklentisi sorusu üzerine, geçen seneye benzer bir performans olacağını söyledi.
THY 2021'de 8.21 milyar TL net kâr, 97.39 milyar TL gelir elde etti. Dolar bazlı bilançosuna göre bu kalemler sırasıyla 959 milyon dolar ve 10.7 milyar dolar olarak gerçekleşti.
İştirakleri AnadoluJet ve Turkish Cargo ile ilgili olarak THY'ye en çok katkı sağlayacak stratejiler üzerinde bir yılı aşkın bir süredir çalıştıklarını söyleyen Bolat, "Bu stratejiler kapsamında; kısmi bölünme, yeni ortaklıklar, halka arz gibi değişik alternatifleri değerlendiriyoruz" dedi.
Bolat, "AnadoluJet özelinde Türk Hava Yolları’nın büyümesini de destekleyecek bir LCC Stratejisi (düşük maliyetli havayolu) üzerinde çalışmalarımız devam etmekte... Ortaklığımız için en büyük fayda ve değeri oluşturacak modeli bulma konusunda çalışmalarımızı sürdürüyoruz" diye konuştu.
Akaryakıt maliyetindeki artışın kârlılığı nasıl etkilediği sorusu üzerine ise Bolat, hedging stratejisine işaret ederek; yakıt tüketiminin yüzde 60'ına kadar olan kısmını 24 aya kadar olan vadelerde fiyat oynaklıklarından koruyabildiklerini söyledi.
Bolat, şirketin yıl sonu beklentilerine ilişkin net bir bilgi vermedi ancak 2022 için kâr beklentisi sorusu üzerine, geçen seneye benzer bir performans olacağını söyledi.
THY 2021'de 8.21 milyar TL net kâr, 97.39 milyar TL gelir elde etti. Dolar bazlı bilançosuna göre bu kalemler sırasıyla 959 milyon dolar ve 10.7 milyar dolar olarak gerçekleşti.
Kısmi bölünme, yeni ortaklıklar
İştirakleri AnadoluJet ve Turkish Cargo ile ilgili olarak THY'ye en çok katkı sağlayacak stratejiler üzerinde bir yılı aşkın bir süredir çalıştıklarını söyleyen Bolat, "Bu stratejiler kapsamında; kısmi bölünme, yeni ortaklıklar, halka arz gibi değişik alternatifleri değerlendiriyoruz" dedi.
Bolat, "AnadoluJet özelinde Türk Hava Yolları’nın büyümesini de destekleyecek bir LCC Stratejisi (düşük maliyetli havayolu) üzerinde çalışmalarımız devam etmekte... Ortaklığımız için en büyük fayda ve değeri oluşturacak modeli bulma konusunda çalışmalarımızı sürdürüyoruz" diye konuştu.
Akaryakıt maliyetindeki artışın kârlılığı nasıl etkilediği sorusu üzerine ise Bolat, hedging stratejisine işaret ederek; yakıt tüketiminin yüzde 60'ına kadar olan kısmını 24 aya kadar olan vadelerde fiyat oynaklıklarından koruyabildiklerini söyledi.